Гриценко Євгенія Михайлівна (Досвід класного керівника) - 11 Березня 2016 - Блог - Гоголівська ЗОШ
Неділя
04.12.2016
17:12
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Гоголівська загальноосвітня школа
    Головна » 2016 » Березень » 11 » Гриценко Євгенія Михайлівна (Досвід класного керівника)
    14:05
    Гриценко Євгенія Михайлівна (Досвід класного керівника)

    Гриценко Євгенія Михайлівна

      повернутися назад                   (Досвід класного керівника)

    Гриценко Євгенія Михайлівна працює класним керівником Гоголівської ЗОШ |-||| ступенів з 2006р.

     Євгенія Михайлівна свою роботу з учнями будує на рівні сучасної педагогіки, використовуючи відомі теорії, ідеї, методи. Виховна система класного керівника спрямована на те, щоб виявити потенціал особистості учня, створити сприятливі умови для його розгортання в школі та подальшому самостійному житті.

           Протягом останніх років Є.М. Гриценко працює над проблемою «Збережемо рідну землю голубою і зеленою» (виховання ціннісного ставлення до природи).

             Класний керівник вважає, що людство, стоячи на порозі екологічної катастрофи, прагне якнайшвидше відновити багатовіковий досвід взаємовідносин людства і оточуючого середовища. Врятувати ситуацію сьогодні не можуть ні просвітництво, ні заборони, ні обмеження. Врятувати Природу і Людство можуть лише докорінні зміни у системі цінностей, що сповідує сучасне суспільство.

             У зв’язку з цим особливі надії покладаються на школу, тому Євгенія Михайлівна озброює учнів основами знань про навколишній світ, що є важливим елементом екологічної культури особистості. Вона ж сприяє формуванню у дітей та молоді відповідних переконань, що є своєрідним сплавом раціонального мислення, емоційної сфери особистості і її волі. Класний керівник накопила чималий досвід організації та проведення масових, групових та індивідуальних форм екологічного виховання дітей. Уроки милування природою, уроки пізнання природи, екологічні мандрівки та операції зі збереження джерел, лісів, пташиних гнізд, години спілкування із квітами і лісовими галявинами – ось далеко не повний перелік навчально-виховних заходів, у ході яких класний керівник,  Гриценко Є.М., спрямовує увагу, емоції, дії учнів на формування екологічної культури.

         Екологія – не тільки наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем  і шляхи забезпечення умов для її  життя, це ще й світорозуміння, яке включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і його активний захист.

          Євгенія Михайлівна вважає, що екологічне виховання повинно починатися з дитинства, і школа має широкі можливості для його здійснення. Спочатку діти вчаться помічати прекрасне та незвичне навколо себе, учаться спостерігати, милуватися природою, посильно охороняти природу, не шкодити їй, роботи довкілля чистішим. А пізніше вже формується почуття причетності, відповідальність; розуміння необхідності піклування про природу; готовність жити у злагоді з природою й у відповідності до її законів.

           Сьогодні екологічна освіта посідає одне із головних місць при вирішенні проблем інтелектуального, духовного і фізичного розвитку особистості, забезпеченні ефективних умов її соціалізації, підготовки до самостійного життя.

            Класний керівник пам’ятає, що педагогічна стратегія вихователя щодо використання природних факторів як засобів розвитку дітей безпосередньо впливає на екологічну ситуацію у суспільстві. І не враховувати це у своїй щоденній роботі – недопустимо. Це не перебільшення, це реалії сьогоднішнього дня.

           Охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини – невід’ємна умова сталого економічного та соціального розвитку України. З цією метою Україна здійснює на своїй території екологічного політику, спрямована на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.

           Сьогодні більшість людей, які цікавляться екологією планети, розуміє, що стан справ викликає занепокоєння. Ми бачимо, що кожного року лісів на Землі стає менше, збільшу.ться пустелі, верхній родючий шар грунту зазнає ерозії, зменшується кількість видів рослин і тварин, озоновий шар виснажується, а концентрація оксидів вуглецю в атмосфері зростає. Забруднення повітря становить загрозу здоров’ю людей у сотнях міст, великої шкоди завдають кислотні дощі на кожному з континентів.

         Класний керівник підтримує думки великих мислителів останніх десятиріч ( Конрад Лоренц, Грегорі Бейтсон, Вацлав Белоградський, Арні Несе), що в сучасному світі існує криза цінностей. Це – одна з причин, чому Євгенія Михайлівна наполягає на важливості екологічної освіти.

         Оскільки наше життя не можна відокремити від навколишнього середовища, в якому ми живемо, то, вона вважає, вся освіта має бути екологічною. Найважливіші завдання екологічної освіти – пробудити в учнів занепокоєність станом природи, їхнього безпосереднього оточення та планети в цілому, а також ініціювати екологічне мислення та екологічну поведінку в повсякденному житті.

           В школі проводяться предметні тижні з екологічною тематикою, фотовиставки, виставки малюнків, плакатів, стінгазет, заслуховуються роботи учнів малих наукових товариств, звіти учнів та презентації по темах, які учні отримують на літні канікули, звіти по екскурсіях. Ця робота дає змогу прищеплювати дітям цінності, які були б корисні їм особисто та всьому суспільству в цілому. Це – повага до природи і персональна відповідальність. Кожний має зрозуміти, що людина не повинна керувати природою та Землею. Оскільки Земля більша за нас і оскільки ми залежні від неї, неможливо розв’язати всі екологічні проблеми планети за допомогою лише технічних рішень. Класний керівник вважає, що ми можемо розв’язувати екологічні проблеми планети тільки глибоко зрозумівши взаємовідносини між людством, природою і навколишнім середовищем, а також виправлення власних моральних цінностей окремих людей та суспільства в цілому. Естетичні, етичні та емоційні освітні методи можуть бути надзвичайно корисним при передачі цих ідей учням. Євгенія Михайлівна також пропагує здоровий спосіб життя.

             Навчаючись екології, учні перебувають в прямому контакті як із самою природою завдяки екскурсіям, урокам серед природи та акціям, які проводяться в школі та селі. Навчання екології має бути цікавим, раціональним і фокусуватися як «серцем», так і «розумом». Ці заняття дають позитивну основу, дають надію на досягнення позитивних результатів.

             Цікавість у учнів викликають ті засідання гуртків, де розглядаються сучасні технології і технологічні альтернативи. Предметом обговорення на заняттях є способи життя у взаємозалежності з навколишнім середовищем. Учням подано інформацію, що стосується альтернативних джерел енергії чистіших та безпечніших для довкілля та людства; вони дізнаються, що означає знешкодження відходів; довідаються про існування комп’ютерних моделей, що застосовують при забрудненні навколишнього середовища, а також про те, як зменшити використання добрив, хімікатів, вуглеводів.

               Класний керівник вважає, що екологічна освіта пов’язана з вивченням місцевих звичаїв, традицій та регіональної історії, що сприяє пробудженню любові до свого краю серед місцевого населення. Вивчення екології допомагає піднести вчителям та учням над місцевою історією та місцевими звичаями до загальнолюдських вершин розуміння, взаємоповаги та спільної діяльності.

                 Відомо, що більшість дітей притаманні фізична активність та любов до перебування на відкритому повітрі, і оскільки природа сама є «екологічною школою», заняття на природі є неодмінною складовою навчання. Прогулянки, різноманітні цільові походи, ігри на відкритому повітрі, добровільні екологічні роботи в лісах, літніх таборах, на вулицях села тощо – все це прищеплюватиме дітям бережливе ставлення до навколишнього середовища.

             В школі проводяться природоохоронні акції, відзначення Дня Землі (22 квітня) та Всесвітнього Дня Довкілля (5 червня).

               Учні гурту «Відвага» є активними учасниками акцій та конкурсів і отримали нагороди на обласному зборі юних екологів, дослідників сільського та лісового господарства, які відбуваються щорічно на базі Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. Учні є учасниками Всеукраїнських конкурсів та акцій «Мій рідний край, моя земля», «До чистих джерел», «Ліси для нащадків», «Зелений паросток майбутнього», обласного конкурсу екологічних плакатів «Природа і люди», трудових акцій «Турбота молоді тобі, Україно!».

              Класний керівник – Гриценко Євгенія Михайлівна вважає, що екологічна освіта – складний і тривалий процес, результати якого можуть проявитися лише через кілька років, але процес який має тривати протягом усього періоду навчання – від дитячого садка, початкової школи, середньої школи до університету.

              Лесгер Браун казав: «Нам лишилося зовсім не багато на цій планеті для зміни нашого шляху. А конче потрібно досліджувати нашу домівку якомога швидше». Цей вислів підкреслює важливість екологічної освіти. І Євгенія Михайлівна намагається жити і навчає дітей жити за цим принципом. Вона я прикладом для своїх вихованців. 

    Лейко Наталія Миколаївна

      повернутися назад                   (Досвід класного керівника)

    Я, Лейко Наталія Миколаївна, працюю у Гоголівській ЗОШ 10 років, з них майже 10 років - класний керівник.

    У своїй роботі приділяю увагу різним напрямкам виховання. Та особливої уваги заслуговує пропаганда та виховання в учнів здорового способу життя. Адже проблема людини та її здоров’я - одвічна проблема, стрижнем якої є шлях до вільного, гармонійного розвитку особистості. Здоров’я - це не тільки відсутність хвороб, а й позитивне психологічне самопочуття. Усі аспекти здоров’я однаково важливі й мають розглядатися у взаємозв’язку. Не випадково стародавня медицина приділяла велику увагу системі виховання. Конституція України визнає життя і здоров’я людини однією з найвищих соціальних цінностей. Указом Президента України від 17 квітня 2002 року затверджено Національну доктрину розвитку освіти,  у якій одним із пріоритетних завдань визначено «виховання людини в  дусі відповідального ставлення до свого здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної та суспільної цінностей».

    Отже, моєю метою  з пропаганди здорового способу життя є:

    • зміцнення морального та фізичного здоров’я школярів;
    • привернення уваги учнівської молоді до власного здоров’я та розвиток умінь і навичок збереження його;
    • постійна пропаганда принципів здорового способу життя і підготовка волонтерів, агітбригад;
    • інформування дітей та підлітків про негативні наслідки вживання наркотичних засобів;
    • залучення батьків та громадськості до утвердження принципів здорового способу життя.

    Як реалізовую ці завдання ?

    Проблеми здоров’я обговорюються на уроках. Обов’язковим є проведення фізкультхвилинок. Використовую різні методи і форми роз’яснювальної роботи: бесіди та лекції на годинах спілкування, класні збори, диспути, зустрічі із запрошенням кваліфікованих спеціалістів - лікарів, психологів, працівників правоохоронних органів для розкриття учням на конкретних прикладах шкідливості нікотину, алкоголю, наркотиків, їх шкідливого впливу на здоров’я, життя наступних поколінь.

    Вже з 5 класу я проводжу наполегливу пропаганду здорового способу життя, щоб попередити виникнення в учнів шкідливих звичок,  анкетування учнів, щоб визначити їхнє ставлення до вживання наркотичних речовин, тютюну чи алкогольних напоїв. Результати допомагають з'ясувати ступінь ризику учня щодо вживання наркотичних речовин чи алкоголю. Проводяться різноманітні індивідуальні та групові бесіди на різноманітні теми з учнями.

    Я  розумію, що відповідальність за здоров'я кожної дитини лежить і на класному керівникові. Саме тому велика увага приділяється боротьбі за здоров’я учнів.

    Сьогоднішні діти мають підвищену цікавість до всього незвичайного, зокрема до різноманітної інформації про шкідливі звички. Цю інформацію вони отримують не лише в школі, але й вдома, на вулиці. У шкільному віці часті випадки, коли друзі мають більший вплив ніж батьки чи вчителі. От чому дитина може потрапити в оточення, де палять, де вживають алкоголь чи наркотики. Тому я  відвідую сім’ї учнів дома, цікавлюся дозвіллям дітей, колом їхнього спілкування. Якщо є такі діти, які мають багато вільного часу, не допомагають вдома, то з цими дітьми проводжу індивідуальну роботу з метою залучення до корисної справи, до вибору заняття за інтересом.

    І все ж основна роль у профілактиці шкідливих звичок належить класному керівнику. Роботу можна розділити на такі складові:

    • Попереджувальна робота: проведення бесід, обговорення статей, телепередач, надання інформації. Особлива увага звертається на виклик у дитини щирості розмови. Проводяться усні журнали, випускаються газети.
    • Співпрацюю з батьками,щоб вчасно виявити дітей зі шкідливими звичками і допомогти побороти їх, щоб досягти позитивного результату. На жаль, сьогодні не всі батьки є прикладом для дітей у веденні здорового способу життя. Так, для батьків проводяться батьківські збори, заняття батьківського університету, присвячені здоровому способу життя, лекції.

    Отже, у своїй роботі  використовую різні форми взаємодії, форми роботи (традиційні: батьківські збори, конференції, консультації; нетрадиційні: батьківські «круглі столи», тренінги, ринги). Для батьків організовую заняття батьківського університету у різних формах. Це і лекції, конференції, диспути, дискусії, вечори запитань та відповідей, дні відкритих дверей; індивідуальні консультації щодо здорового способу життя в сім’ї, відвідування сім’ї дома; в школі проводяться виставки («Спорт і наша родина», «Тато, мама, я - спортивна сім’я»), дискусійні клуби тощо.

    Дуже велику увагу приділяю консультаційним пунктам «Виникло питання». До роботи залучаю медсестру школи, лікарів місцевої лікарні, психолога школи, працівників правоохоронних органів та інших спеціалістів.

    Здоров’я людини - як повітря: його не помічаємо, про нього не турбуємось, доки воно є. І головне наше завдання - допомогти майбутньому поколінню зрозуміти, що здоров’я необхідно цінувати, берегти і підтримувати.

    Виховні заходи завантажити

      повернутися назад 

    Переглядів: 50 | Додав: О-ла-ла | Рейтинг: 0.0/0